Maszyny do układania nawierzchni



Skrapiarki
Skrapiarki to maszyny do równomiernego skrapiania bitumem połączeń międzywarstwowych i nawierzchni poddawanych powierzchniowemu utrwaleniu.






Budowa skrapiarki



Rys. 1-1 Budowa skrapiarki: 1-palniki na paliwo płynne, 2-silnik spalinowy, 3-kolektor, 4-koło pomiarowe równomierności skrapiania, 5-pomost operatora, 6-termometry do mierzenia temperatury lepiszcza i wskaźnik napełnienia zbiornika

1. Lepiszcze jest podgrzewane dwoma palnikami na paliwo płynne.
2. Silnik spalinowy napędza sprężarkę oraz pompę do bitumu.
3. Kolektor spryskuje nawierzchnię.
4. Koło pomiarowe służy do kontroli równomierności skarpiania.
5. Nad kolektorem znajduje się pomost operatora, skąd obserwować można przebieg skarpiania.
6. Termometry służą do mierzenia temperatury lepiszcza oraz wskaźnik napełnienia zbiornika.


 

Skrapiarka samobieżna


 

 Skrapiarka samochodowa


 

Skrapiarka przyczepna


Skropienie podłoża
Podłoże przed wykonaniem warstwy asfaltowej, oraz powierzchnie krawężników, włazów, wpustów i innych urządzeń przylegających do MMA należy skropić emulsją asfaltową. Rodzaj emulsji należy dobrać do rodzaju materiału w podłożu. Zalecaną ilość asfaltu w kg/m2 w zależności od rodzaju podłoża podaje przedstawiona tabela:



Układana warstwa asfaltowa
Podłoże pod warstwę asfaltową
Ilość pozostałego lepiszcza, kg/m2
Podbudowa z betonu asfaltowego AC lub AC WMS
Podbudowa/nawierzchnia tłuczniowa
0,7 - 1,0
Podbudowa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie
0,5 - 0,7
Podbudowa z chudego betonu lub gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym
0,3 - 0,5' + 0,7 - 1,02
Nawierzchnia asfaltowa o chropowatej powierzchni
0,2 - 0,5
Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC lub AC WMS
Podbudowa asfaltowa
0,3 - 0,5
Warstwa wiążąca z asfaltu porowatego PA
Podbudowa asfaltowa
0,1 - 0,33
Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC
Warstwa wiążąca asfaltowa
0,1 - 0,3
Warstwa ścieralna z mieszanki SMA
Warstwa wiążąca asfaltowa
0,1 - 0,33
Warstwa ścieralna z mieszanki BBTM
Warstwa wiążąca asfaltowa
0,4 - 0,83
Warstwa ścieralna z asfaltu porowatego PA4
Warstwa wiążąca asfaltowa
0,1 - 0,33^4


W wypadku stosowania emulsji asfaltowej podłoże powinno być skropione z wyprzedzeniem w czasie przed układaniem warstwy asfaltowej, w celu odparowania wody, w zależności od ilości emulsji asfaltowej:

        8 h w wypadku zastosowania powyżej 1,0 kg/mf,

        2 h w wypadku zastosowania od 0,5 do 1,0 kg/mf,

        0,5 h w wypadku zastosowania do 0,5 kg/mf.

Czas ten nie dotyczy skrapiania rampą zamontowaną na rozkładarce.


ROZKŁADARKI


VOLVO ABG9820

ABG9820                                              
Silnik - Deutz Diesel TCD2015V06 4V, 273 kW (371 hp)
Maksymalna szerokość rozściełania - 16,0 m (52.5 ft)
Prędkość rozściełania - 60,0 m/min (196.8 ft/min)


 
DYNAPAC SD2550CS 
SD2550CS                                                               
Maksymalna szerokość robocza - 14,00 m
Min. szerokość robocza z wkładkami redukcyjnymi - 2,0 m
Szerokość podstawowa - 2,55 m
Masa - 19,2 t
Grubość rozkładanej warstwy - (max) 350 mm
Wydajność teoretyczna - 1100 t/h
Pojemność kosza - 8,0 m3 (17,0 t)
Prędkość robocza - do 28 m/min
Prędkość transportowa - 4 km/h
Silnik Producent/Model - Cummins QSB 6.7-C260 194 kW (264 KM)


VÖGELE SUPER 3000-2
SUPER 3000-2
Maksymalna szerokość robocza - 16,00m
Maksymalna grubość rozkładanej warstwy - 50cm
Maksymalna prędkość układania - 24m/min
Maksymalna prędkość jazdy - 4,5km/h
Silnik - DEUTZ 300kW





 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz